Jakimi metodami prezesi korporacji zatrzymują u siebie wartościowych pracowników?

Jakimi metodami prezesi korporacji zatrzymują u siebie wartościowych pracowników?

J

Zarówno ubiegły rok jak i 2019 stawia przed pracodawcami kolejne skomplikowane wyzwania, bowiem rynek pracownika nie kończy się, wręcz przeciwnie, cały czas się rozwija. Minęły czasy, gdy na jedno miejsce aplikowało 50 kandydatów, a proces rekrutacyjny składał się z paru etapów. Obecnie coraz częściej to pracodawca ma problem                                       z pozyskaniem oraz utrzymaniem pracownika.

Bardzo dobra koniunktura na rynku oraz umacniająca się pozycja pracowników sprawia, iż ci  wkraczają na rynek coraz pewniej i poszukują atrakcyjnych ofert pracy. Potwierdzają to wyniki z Raportu płacowego Hays 2018 – 63% pracowników pozytywnie ocenia perspektywę swojej ścieżki rozwojowej, zaś 8 na 10 respondentów biorących udział                                             w badaniu, zdeklarowało chęć zmiany pracy. W związku z tym rośnie konkurencja na rynku, a przedsiębiorstwa podejmują wszelkiego rodzaju działania, które to są ukierunkowane na podniesienie atrakcyjności oferty oraz satysfakcji obecnych pracowników.

Obecnie, pracodawcy prześcigają się w pomysłach jak zatrzymać najlepszych pracowników, w wielu ogłoszeniach osoby poszukujące pracy, mogą natrafić na wiele ciekawych ofert, w których oprócz karty multisport, prywatnej opieki medycznej, pracodawca zachęca kandydata do aplikacji poprzez organizację ciekawych eventów, wyjazdów integracyjnych, gali, szkoleń, itp.

            Często pracodawcy poszukują firm zewnętrznych, które pomogą im w organizacji ciekawych spotkań, wyjazdów czy imprez firmowych. Branża eventowa jest branżą stosunkowo młodą, jeśli chodzi o polski rynek, jednak coraz bardziej popularną wśród korporacji, ponieważ ciekawe oferty pomagają w zatrzymaniu najlepszych pracowników oraz w rekrutacji nowych talentów.

            Czym najczęściej kierują się pracodawcy w poszukiwaniu takich firm? Z całą pewnością –  ofertą jaką przygotowała dana firma, a także kosztami jakie ma ponieść za daną usługę. Im lepsza cena, bardziej atrakcyjna i zróżnicowana oferta, tym większe zainteresowanie danego przedsiębiorstwa. Oferta ma nie tylko przekonać klienta (prezesa dużej korporacji), ale także potencjalnego kandydata czy pracownika, który od wielu lat pracuje w danej firmie i wie, że ze strony pracodawcy może liczyć na ciekawe benefity                    w postaci wyjazdu zagranicznego.

            Wartościowy pracownik dla korporacji jest pracownikiem na wagę złota, dlatego też warto zainwestować w dodatkowe atrakcje, które sprawią, iż pracownik nie będzie przychodził tylko po to, żeby przepracować 8 godzin, ale także będzie mieć świadomość, że jest ważny dla firmy, a za swoją pracę zostanie doceniony i nagrodzony.

            Nie od dziś wiadomo, że wszelkie imprezy integracyjne, wyjazdy, pikniki budują dobre relacje wśród teamu, pracownicy są w stanie się lepiej poznać, mogą zdefiniować swoje role w zespole, czy też uczą się zdrowej współpracy. Dlatego też kluczowym jest, aby budować dobre relacje zarówno na płaszczyźnie przełożony – pracownik, jak i na zasadzie pracownik – pracownik.

            W nawiązywaniu relacji, które spowodują większe zaangażowanie pracowników, jak                                    i to, że będą chcieli zostać w swojej firmie, w której czują się po prostu dobrze, na pewno pomogą:

– imprezy branżowe – gdzie spotyka się zarówno cały team, przełożeni jak i kluczowi partnerzy biznesowi. Impreza branżowa, to doskonały sposób na integrację, lepsze poznanie pracowników jak i świetną zabawę;

– imprezy plenerowe i pikniki – to imprezy, które cieszą się niesłabnącą popularnością. Podczas takich imprez można zapewnić mnóstwo atrakcji, takich jak: wspólne ognisko, muzyka na żywo, koncerty, gry, warsztaty tematyczne (np. rękodzieło);

– wyjazdy zagraniczne incentive – czyli tzw. turystyka motywacyjna, która służy nie tylko poznawaniu nowych zakątków świata, ale także scalaniu całego zespołu. Taki wyjazd stanowi niewątpliwie wyróżnienie oraz motywuje do uzyskiwania najlepszych wyników;

– konferencje i szkolenia – to nie tylko czas na zdobywanie wiedzy i podnoszenie kompetencji, ale także na wspólne spędzenie czasu oraz na poznanie współpracowników;

– teambuilding – jak powszechnie wiadomo, dobre relacje w teamie, przyczyniają się do lepszej współpracy między pracownikami, a doceniony pracownik bardziej angażuje się                                         w powierzane mu zadania oraz obowiązki. Ponadto ruch, aktywność fizyczna, ciekawa impreza tematyczna odgrywa niebagatelną rolę w redukcji stresu, co przekłada się na dobre wyniki;

– warsztaty kreatywne – sprawiają, że każda impreza staje się ciekawym doświadczeniem, pozwalają nauczyć się nowych rzeczy, a jednocześnie pomagają zapomnieć o obowiązkach pracowniczych;

– wyjazdy integracyjne dla grup – które pozwalają na nawiązywanie poprawnych kontaktów interpersonalnych, umacniają więzi w grupie oraz pozwalają na relaks i poznanie nowych miejsc;

– nagradzanie pracowników poprzez wyróżnienia na galach bądź eventach – nic nie działa tak na pracownika nowego czy też „starego” jak pochwała na forum, podczas ważnej gali bądź eventu. Pracownik, który został wyróżniony podczas imprezy, czuje się na pewno ważny, doceniony przez przełożonego, a przede wszystkim czuje, że jego praca ma sens.

Podsumowując, stwierdzić można, iż z całą pewnością 2019 rok, tak jak poprzedni będzie rynkiem pracownika. Pracodawcy muszą mieć świadomość, iż kluczowy pracownik, posiadający zdolności, które wyróżniają go na tle innych, jest pracownikiem na wagę złota. Dlatego też należy o niego odpowiednio zadbać, tak, aby nie chciał odchodzić z firmy. Oprócz warunków finansowych, ważna jest atmosfera panująca w firmie, wzajemny szacunek (na płaszczyźnie szef – pracownik), szczerość, prawdomówność, budowanie poprawnych relacji, a także przedstawienie już na samym początku współpracy możliwej ścieżki rozwojowej. Tutaj sprawdza się powiedzenie, zgodnie z którym pracownik wybiera miejsce pracy biorąc pod uwagę renomę firmy, a odchodzi z powodu szefa i braku perspektyw.

                                                                                                          Amadeusz Rybica

Dane kontaktowe

Dane do Faktury / Invoice Data:

Amadeus Event Amadeusz Rybica
ul. Stalmacha 11,
43-430 Skoczów
Poland
NIP/VAT Number:
PL 548-256-28-09

Oddział Warszawa / woj. Mazowieckie:
ul. Kolejowa 45
01-210 Warszawa

Numer rachunku bankowego:

MBANK(PL): 38 1140 2004 0000 3002 7934 4935

Zapytania:

Tel: (+48) 785 921 884
kontakt@amadeusevent.pl

Formularz kontaktowy



Translate »